mezoterapi ile selülit tedavisi

VÜCUT MEZOTERAPİLERİ

Sıkışmış yağ hücrelerinden kaynaklanan dalgalı ve pürüzlü (portakal kabuğu görünümünde) görüntüye sebep olan selülit, kadınların özellikle kalça, bacak, basen karın ve kol bölgelerinde sıklıkla görülür.

Yalnızca kadınlara özgü bir hormon olan östrojen hormonunun sebep olduğu ileri sürülen selülit, günümüzde kadınların %85’inde çeşitli derecelerde görülürken, erkeklerde ise pek rastlanmaz.

Selülit tedavisinin en etkili yöntemlerinden biri de selülit mezoterapisidir. Mezoterapi orta deri tedavisidir. Ağız yoluyla veya enjeksiyonla vücuda alınan ilaçlar, sorunlu dokuda yeterli konsantrasyonlara ulaşamadığı gibi sistemik yan etki potansiyeli de oluşturabilirler. Mezoterapi ise sorunlu bölgeye küçük enjeksiyonlarla yapılan bir işlemdir. Sorunlu alana tedavi edici dozda ilacı, sistemik yan etki riski olmadan uygulama imkanı sağlar.

Selülit mezoterapisinde hazır ilaç karışımları kullanılabileceği gibi, hekim hastanın durumuna göre bir ilaç kokteyli de hazırlayabilir. Kokteyldeki ilaçlar selülitli bölgede lenf ve kan akışını düzenler ve portakal kabuğu görüntüsüne sebep olan fibröz sert bağların kopmasını sağlar. Mikrodolaşımı da düzelterek dokuda ödem oluşumunu önler, yağları parçalayıp yağ nodüllerinin küçülmesini sağlar. Bozulmuş bağ dokusunu yeniden yapılandırarak selülit görünümünde düzelme sağlar.

İşlen sırasında enjeksiyon sayısı tedavi edilecek alanın büyüklüğüne, sorununa, lokalizasyonuna bağlı olarak değişir. Hissedilen ağrı oldukça azdır. Enjekte edilen ilacın sistemik dolaşıma geçişi de yok denecek kadar azdır. Uygulama sonrası oluşan hafif kızarıklık ve daha sonrasında oluşabilecek morluklar tamamen geçicidir.

Selülitin derecesine göre tedavi etkisinin süresi, kişiden kişiye değişir. Genellikle 2-3 seanstan sonuç alınmaya başlanır. Haftada bir uygulanmak üzere, 10 seanslık kür genelde yeterli olmaktadır. Ancak selülit mezoterapisinin beraberinde dengeli beslenmek, düzenli egzersiz yapmak, zararlı alışkanlıkları azaltmak/bırakmak da tedaviye büyük destektir. Bunlara uyarak belli zaman aralıkları ile tekrarlanan selülit mezoterapisi ile düzgün deri görünümüne sahip olmak hayal değil. Ayrıca tedavi süreci düşük kalorili bir diyet ile de desteklenirse, etkinlik derecesi artırılabilmektedir.