Somon DNA

MEZOTERAPİLER

Yaş ilerledikçe vücudumuz kendisi için gerekli protein ve mineralleri sentezleyemediği için de yaşlanma belirtilerini görmeye başlarız. Cildin ihtiyacı olan bu maddeleri barındıran tedavilerden biri de Somon DNA’dır.

Somon DNA Nedir?

Cilt yaşımızın ilerlemesi ile kolajen üretimi yavaşlar, elastikiyeti azalır, eski ışıltısı ve nemini kaybeder. Yağ oranının azalması ile çatlaklar ve sarkmalar oluşur.

Saf hyalüronik asit ve somon balığı spermlerinden elde edilen DNA moleküllerinin, ciltte hücre yenileme amacıyla kullanıldığı cilt gençleştirme yöntemi olan Somon DNA, hızlı canlandırma ve gençleştirme etkisiyle yaygın olarak talep görmektedir.

Somon DNA tedavisinin cilde sağladığı yararları üçe ayırabiliriz. Birincisi, cildi ekstra nemlendirmesidir. Somon DNA’nın içerisinde yoğun miktarda hyalüronik asit bulunur. Hyalüronik asit de cildin nemlendirilmesinde son derece etkin rol oynamaktadır. Bu sayede, cildin elastikiyetini güçlendirip, kalıcı yumuşaklık kazandırır, yeni lekelerin oluşmasını engeller. Unutmayın ki ihtiyacı olan nemi kazanan cilt, her zaman daha genç ve daha sağlıklıdır.

İkinci yararı, cildi daha canlı, daha parlak bir hale getirmesidir. Bunu da içindeki vitaminler, minareller, aminoasitler, proteinler, inorganik tuzlar gibi zengin içeriğiyle sağlamaktadır.

Sonuncu ve en önemli faydası da, kolajen yapımını uyarmasıdır. İçerisinde somon balığı DNA’sının bulunması, somon balığının DNA’sının da insan DNA’sına en çok benzeyen DNA yapısını içermesi nedeniyle, uygulanan kişinin DNA yapısına etki ederek kolajen yapımını çok kuvvetli bir şekilde uyarmakta ve 3-4 ay gibi kısa bir sürede cildi sıkılaştıarak, çok daha dolgun bir hale getirmektedir.

Uygulama süresi yaklaşık olarak 20-30 dakikadır. Uygulama öncesinde anestezik krem uygulaması yapıldığı için uygulama esnasında bir acı hissedilmez. Çok küçük iğnelerle cilt altına enjeksiyon yapılır. İşlem sonrası oluşabilecek kızarıklıklar birkaç saat içinde kendiliğinden geçer. Sık rastlanan bir yan etkisi bulunmamaktadır. Hasta tedaviden sonra günlük yaşamına devam edebilir.

Somon DNA işlemleri 4 seans olmak üzere genellikle 2 haftada bir uygulanır. Etkisi, ilk seanstan sonra bile gözle görülür. Tedavi bittikten sonra ciltteki iyileşme devam eder ve asıl etkisini 3-4 seanstan sonra gösterir. 4 seans tamamlandıktan sonra, 1 sene sonrasında bir işlemi tekrarlamak, etki süresini artırmada ve kalıcılığı sağlamakta önemlidir.

Somon DNA, her mevsimde her cilt tipine uygulanabilir, fakat özellikle yaz öncesinde uygulanırsa güneş ışınlarının karşı cildin daha iyi korunmasını sağlar. Yaşlanma karşıtı etkisi sebebiyle, ciltteki ince çizgilerin giderilmesi amacıyla çokça tercih edilmektedir. Çökmüş, çok çukur olan bir yüze, dolgu uygulaması yapılmadığı takdirde volüm vermek amacıyla, çok kuru bir ciltte de cilde nem vermesi amacıyla uygulanabilir.

Diyabet ve kalp hastaları, damar tıkanıklığı ve felç geçmişi olan kişiler, kan pıhtılaşma bozukluğu sorunu yaşayanlar ve gebelerde uygulanması tavsiye edilmez. Düşündüğünün aksine, balığa alerjisi olan kişilerde Somon DNA uygulaması yapılmasının bir mahsuru yoktur. Bu, doğru bildiğimiz bir yanlış, bir şehir efsanesidir.