prp - platelet rich plasma

ANTI AGING

PRP Nedir?

PRP, “Platelet Rich Plasma’’ yani ‘’trombosit ve pıhtı hücresi yönünden zenginleştirilmiş plazma uygulaması’’nın kısaltmasıdır.

Dokularımızda herhangi bir hasar olduğunda, kanımız pıhtı hücrelerini bu dokuya toplayarak onarım sürecini başlatır. PRP’nin amacı, kan dolaşımıyla taşınandan çok daha fazla sayıda pıhtı hücresini hedef dokuya vererek, doku onarımını daha hızlı ve güçlü bir şekilde başlatıp, daha hızlı sonuçlandırmaktır. Bu sayede ciltte yenilenme ve gençleşme sağlanır.

Cilt gençleştirme uygulamaları arasında en çok tercih edilen uygulamalardan biri olan PRP son yıllarda oldukça geliştirilmiştir.Etkili bir cilt gençleştirme yöntemi olan PRP’de hastadan 8-20 cc kan alınarak santrifüj edilir ve tamamı hastanın kendisine ait olan, içindeki platelet yoğunluğu kandakinden 2-4 kat daha fazla olan bir serum elde edilir. PRP uygulamasıyla elde edilen serumdaki pıhtı hücreleri ve büyüme faktörleri, yeni kollajen oluşumunu ve hücreler arası maddeyi çoğaltarak, cildi yenilemek üzere derinin alt dokularına yayılır.

Yüz, boyun, dekolte ve ellerin üstündeki kırışıklık, çöküntü ve elastikiyet kaybının giderilmesi, çatlak, yara, leke ve gözaltı morluklarının tedavisi, saç dökülmesinin azalması ve yeniden saç çıkmasının sağlanması gibi cilt yenilenmesi gerektiren tüm alanlarda kullanılır ve başarılı sonuçlar elde edilir. Derin kırışıklıklar için, karışım deri altına yapıldıktan hemen sonra bir jel haline dönüşür. Bu jel yoğun bir doku onarımı süreci başlatarak hacim kayıplarını giderecek güçlü bir etki gösterir. PRP jel sadece hacim kazandırıcı bir dolgu olarak etki göstermez, aynı zamanda enjeksiyonun yapıldığı yeri çevreleyen dokunun aynısı olan yeni bir dokunun oluşumunu da başlatır. Bu dolgu materyali, kişinin kendisine ait olduğu için herhangi bir alerjik yan etkisi de olmaz.

Uygulamadan önce yüz anestezik bir kremle 15 dakika içerisinde uyuşturulur. Hastanın kolundan kan alınması ve kanın santrifüj işlemi de aşağı yukarı 15 dakika sürer. Elde edilen serum mezoterapi gibi küçük miktarlarda ve yaygın olarak 10-15 dakika gibi bir sürede derinin içine enjekte edilir. Hasta, uygulama esnasında herhangi bir acı hissetmez. Baştan sona tüm işlemler teknik ve hijyenik nedenlerle aynı ortamda yapılır. Uygulama sonrasında ciddi bir kızarıklık ya da ağrı sorunu yaşanmaz.

PRP uygulamasında doz aşımı gibi bir problem yoktur. Elde edilen PRP’nin tamamı kullanılabilir. Genelde bir mezoterapi kiti ile toplam 4-8 mililitre PRP elde edilebilir. Bu da yüz, boyun, dekolte bölgesi, kolların dışı, bacakların iç kısmı gibi alanların tamamında tedavi uygulamak için yeterlidir.

Uygulama sonrasında ciltte bir canlılık ve parlaklık ortaya çıkar. Daha sonra bu sağlıklı görünümde biraz gerileme olur, fakat 1 kürün tamamı uygulandıktan sonra (4 uygulama) kalıcı etki belirgin hale gelir. İyi bir sonuç elde etmek amacıyla 3 hafta aralıklarla, toplam 4 enjeksiyon yapmak gerekir. Her 20 günde bir yapılacak 4 uygulamadan oluşan bu 1 kür her yıl tekrarlandığında, etkisi kalıcı bir gençleştirici etkiye eşdeğerdir.

PRP, uygulama alanının çeşitliliği nedeniyle her yaştan hastaya uygulanabilmektedir.